İzleyiciler

27 Mart 2010 Cumartesi

TÜİK İstatislikleri Derki'' Alışverişkolikleşiyoruzzz''

BİZİM MARKET dergilesinin bu ayki sayısından blogumun payını alması gerektiğini düşündüm. Her ay almaya karar verdiğim derginin perakende sektörü, alışveriş, ekonomi içeriklerimi ilgimi çekti.
Alışverişle ilgili bilmemiz gereken istatisliklerin bazıları beni şaşırttı...
Şaşırdımm Batı Karadeniz %24.6 ile tüm Türkiye'de Giyim ve Ayakkabıya En Çok Para Harcayan Bölge. Burda İstanbul'un Marmara, Ege Bölgelerinin %5 civarındaki düşük payı na çok şaşırdım...
Şaşırmadım!
İstanbul En Fazla Tüketen Şehirmiş..% 14.1 ile İstanbulu Ege Bölgesi ve 12.1 ile Akdeniz Bölgesi izliyor. İstanbulda En Çok Para %32.3 ile Konut ve Kiraya gidiyormuş. İstanbul % 19.3 Gıda ve Alkolsüz içkiye veriliyormuş.Konut ve Kira'da İstanbulu 31.7 ile Batı Anadolu izliyor.
Güneydoğu Anadolu'da %37 ile Gıda Tüketiminin en yüksek olduğu bölge...

Herkes Bir Gün AlışverişKolik Olacak başlığıda ilgimi çekenler ise
6 yıllık dönemde net artış eğilimi yalnızca mağaza kartı kullanımı ve alışverişten hoşlanma alanlarında olmuş. Ortalama %56 kişi bilinen markaları tercih ediyormuş. % 50 si ise alışveriş yaptığı mağazayı değiştirmiyormuş:( Alışverişi araştırma olarak gören benim için geçerli değil:)))Alışverişten hoşlanmadığını söyleyenlerin sayısıda gün geçtikçe azalıyormuş:))) Bu sevindirici mi karar veremiyorum. Alıp verme ekonomiye can verirken yabancı sermayeli işletmelerin karşısında yerli malının canını okuyabiliyor...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...